Sådan vinder du stemmer

Lær alt om at føre valgkamp på den bedste og mest effektive måde. 

Der er en helt dokumenteret metode til at vinde stemmer til valg. Den får du i dette kursus. Digital ekspert, Benjamin Rud Elberth, tager dig fra A-Z og viser dig, hvordan du skruer en valgkamp sammen på tværs af medier, så du opnår mest muligt kendskab og succes. 

Det er med andre ord en grundig og håndgribelig indføring i valgkampen og dens dynamikker, der gør dig i stand til nå dine vælgere med dine budskaber på en måde, så de også sætter kryds ved dit navn i stemmeboksen.

Kurset henvender sig til:

Dig, som er eller på vej til at blive kandidat til et valg. Du står for enten at skulle nyvælges eller genvælges, og du skal i gang (eller også er du allerede i gang) med at bygge din valgkampagne op med målsætninger, kampagneslogans, strategi mm.

Kurset er desuden oplagt til partiorganisationer, særlige rådgivere omkring politikere og støttegrupper. 

I kurset får du:

Dette kursus indeholder mere end 25 videomoduler med dybdegående indsigt i arbejdet med at føre valgkamp. Der er fokus på de sociale medier, men det handler også om at udnytte Facebook som analyseværktøj, om at have en plan på tværs af medier og om at skabe den rette kampagnedynamik. 

Kurset er fyldt med øvelser og refleksionsspørgsmål, som du laver og svarer på løbende undervejs. 

Undervejs bliver du bl.a. i stand til: 

  • At løse formlen for at blive valgt
  • At finde din kampagnes målsætning
  • At tænke i og arbejde med målgrupper 
  • At komme i berøring med dine vælgere på tværs af medier
  • At teste dine budskaber og udarbejde skarpe slogans
  • At arbejde med din personlige troværdighed
  • At tænke konkret og modtagerorienteret fremfor abstrakt og generelt
  • At bruge Facebook som analysemotor under hele din valgkampagne 
  • At vælge de rigtige sociale medie-platforme udfra en udførlig gennemgang af deres kendetegn, fordele og ulemper
  • At skabe relevant indhold på de forskellige platforme
  • At bruge de forskellige platforme strategisk
  • At vide, hvilke 'knapper' du skal trykke på, når du kommunikerer
  • At skrue valgkampagnen sammen, så den har den rette dynamik

Du bliver kort sagt i stand til at føre en valgkamp, der giver effekt, og som sikrer dig stemmer nok. 

Når du er færdig med kurset har du skarpe budskaber, veldefinerede målgrupper og masser af viden om, hvordan du bruger de sociale medier i din valgkamp. 

Workbook:

Udover videomodulerne vil du under hvert modul kunne downloade din egen, personlige workbook. Heri ligger: Mere viden, yderlige inspiration, guides, artikler samt masser af øvelser og refleksionsspørgsmål

Workbook'en samler med andre ord de vigtigste ting fra kurset, så du kan arbejde aktivt med din kampagne undervejs i kurset. Du kan downloade workbook'en og tage den med dig videre, også når kurset er slut. 

---

Benjamin Rud Elberth er din underviser. Han er en af landets absolut skarpeste profiler ud i politisk kommunikation og digital tilstedeværelse. 

Han er tidligere digital chef for Socialdemokratiet. Nu er han direktør i eget bureau, Elberth Kommunikation, som hjælper ministerier og politiske partier samt ledere, politikere og sportsfolk med at styrke synlighed og troværdighed og samtidig flytte magt, salg og holdninger digitalt. 

Desuden er han gæsteforelæser på Københavns Universitet, har en Master i Cross-Media Communication og er mediernes go-to-guy, når det gælder digital interessevaretagelse. 

 

"Hvis kandidater brugte de samme kræfter på sociale medier, som de tidligere har brugt på at komme i traditionelle medier, som TV, avis og radio, så kan det faktisk lade sig gøre at blive valgt - helt uden at være i de klassiske medier. Det kan man se nu." - Benjamin Rud Elberth

Close

Vi giver dig et 2-minutters overblik over de nyeste tendenser inden for ledelse og kommunikation i din indbakke - hver torsdag.

50% Gennemført